Bertus

Amerika Concert

Op 23 april heeft ons Amerika concert onder leiding van dirigent Harald Franken plaatsgevonden. Wij als Drumfanfare geven niet zo vaak een concert, dus het was voor ons een dag met gezonde spanning. Voor een aantal van onze jeugdleden was dit het 1e concert. Er was veel energie gestoken in de aankleding en organisatie. En natuurlijk ook in de voorbereiding van de uiteenlopende nummers die we ten gehore brachten: van vrolijke nummers als “O what a night” naar het jazzy “Pennsylvania 6-5000” en het zwaarder werk zoals ”Virginia”. De middag werd op een leuke wijze aan elkaar gepraat door Rudy Aleven. We waren erg blij verrast door het grote aantal bezoekers en de gezellige sfeer die ze mee namen. We kijken er dan ook met een tevreden gevoel op terug.

Tijdens het concert werd tamboer-maitre Bertus Bruins gehuldigd voor zijn 60 jarige jubileum bij Drumfanfare St. Anna. Joop Boxtart was bereid gevonden om hem op gepaste wijze te huldigen. Hij vertelde verhalen over de 60 jaar dat Bertus lid was en had zelf een speciaal nummer geschreven voor Bertus. Onze dank hiervoor ! Het nummer is in zijn geheel te vinden in de galerij, net als de foto's van het concert. Aansluitend werd Bertus benoemd tot ere-lid voor alles wat hij voor de vereniging gedaan heeft en nog steeds doet.