Instructeurs

Het “grote” orkest staat tijdens de repetitie op donderdag van 19.30-21.30 uur onder leiding van dirigent Harald Franken. De leerlingen op trompet hebben op de donderdagavond voorafgaande aan de repetitie les van Robert Hoosten (koperdocent van het Musiater), John Elfrink (saxofonisten). Valentijn (drumschool Valentijn) verzorgt de trommellessen.
Meer info over de dirigent en instructeur vindt u hieronder:

Harald Franken

Sinds 2018 is de uit Zetten afkomstige dirigent Harald Franken instructeur bij Drumfanfare St. Anna uit Oud-Zevenaar. Franken heeft een ruime ervaring als muzikant, dirigent en muziekleraar. Als 8-jarig jongetje is hij begonnen op trompet bij de Zettense harmonie Crescendo. Hij heeft 20 jaar als klein koperblazer, trompet, cornet en bugel gespeeld bij het orkest van de Koninklijke Marechaussee. Tegenwoordig speelt Franken bij het Reünie Orkest Artillerie. Daarnaast heeft hij een grote lespraktijk waar lesgegeven wordt aan hout- en koperblazers en verzorgt hij muzieklessen en workshops op scholen.
Samen met Harald is er gewerkt aan een nieuw repertoire voor elke gelegenheid. Ook zijn er al diverse concerten gegeven. De repetities onder leiding van Harald zijn in een goede sfeer met de nodige humor, wat resulteert in een groeiend aantal vooral jongeren leden en een goede opkomst bij repetities.

Vorige dirigenten:
Wim Neijenhuis, Dolf Wieggers, Marius Pesch, Wim Schipper

Robert

Robert Hootsen

Al vanaf 2015 geeft Robert Hootsen les aan onze koperleerlingen. Als trompettist, orkestleider en arrangeur is Robert al meer dan 20 jaar professioneel werkzaam in de cultuursector. De passie voor musiceren en lesgeven begon in zijn tienerjaren. Hij heeft voor menig ensemble muziek geschreven en in vele bandjes en orkesten gespeeld. Nog steeds is hij op beide vlakken zeer actief en heeft met optredens bijzondere tours naar het buitenland mogen maken.
Naast deze activiteiten is hij coördinator bij Liemers Kunstwerk! in Zevenaar, waar hij samen met een team van collega’s op vele scholen kinderen in aanraking breng met muziekprojecten en is hij dirigent van het Liemers jeugdorkest. Binnen zijn vak, houdt hij zich veel bezig met ontwikkeling en vernieuwing. Hij vindt het belangrijk om leerlingen te enthousiasmeren, uit te dagen en zelf te laten ontdekken wat ze graag willen spelen op hun instrument

John Elferink

John is een ervaren instructeur en saxofonist die al jaren lesgeeft bij Drumfanfare St. Anna. Hij is tot vorig jaar beroepsmuzikant geweest bij de koninklijke landmacht en is ook daarnaast muzikaal leider / muzikant in Bigband Zevenaar

Slagwerk

Valentijn

Sinds dit seizoen geeft Valentijn onze slagwerkleerlingen les. Hij is ooit zelf begonnen als slagwerker bij een drumfanfare. Nu heeft hij zijn eigen drumschool en speelt daarnaast in een band.